Dzieci 6-letnie

Dzieci 6-letnie (starszaki) prosimy o wykonanie kart pracy w książkach.

Piątek (26.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 81

Popatrz na ilustrację. Policz skoki dziewczynki i chłopca.

Czwartek (25.06)

Karty pracy część 4

Strona: 80

Odszukaj pary takich samych liczb i pokoloruj je na taki sam kolor. Wybierz trzy dowolne liczby i  zapisz nad ramkami, w ramkach narysuj odpowiednią liczbę kół, trójkątów i kwadratów.

Środa ( 24.06)

Karty pracy część 4

Strony: 78-79

Przeczytaj wyrazy związane z wakacjami. Otocz pętlą wyrazy, które mają trzy sylaby.

Połącz zdania z odpowiednimi obrazkami. Narysuj brakującą ilustrację.

Wtorek (23.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 76-77

Popatrz na ilustrację i dopasuj do każdego obrazka odpowiednią sylabę.

Poniedziałek (22.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 74-75

Połącz dzieci z odpowiednim obrazkiem. Po wysłuchaniu tekstu wklej pojazdy we właściwej kolejności ( naklejki w środku książki).

Pokoloruj plecak, pomóż zapakować plecak na wyprawę w góry.

 

Piątek (19.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 73

Policz duże i małe kaczki. Zapisz obliczenia.

Porównaj których kaczek jest więcej a których mniej. Wstaw odpowiedni znak : <,>.

Czwartek (18.06)

Karty pracy część 4

Strona: 72

Policz i zapisz ile warzyw przygotował gospodarz dla swoich świnek.

Połącz odpowiednio warzywa ze świnkami, policz ile warzyw zje każda świnka.

Wklej krowy na łąkę( naklejki w środku książki).

Środa ( 17.06)

Karty pracy część 4

Strony: 70-71

Uporządkuj historyjkę obrazkową. Zieloną pętlą otocz produkty, które powstały z mleka.

Przeczytaj tekst.

Wtorek (16.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 68-69

Pokoloruj litery. W każdej ramce narysuj przedmiot lub zwierzę, w którego nazwie jest jedna lub więcej z podanych liter.

Poniedziałek (15.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 66-67

Wklej brakujące obrazki we właściwe miejsca i opowiedz przedstawioną na nich historię od ziarenka do bochenka ( naklejki w środku książki).

Ponumeruj obrazki.

 

 

Piątek (12.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 64-65

Policz cebulę, sałatę i krzaczki ogórków. Zapisz ich liczbę. Ułóż zadanie do rysunku.

Zobacz co dzieci kupiły na targu. Policz i zapisz ile zapłaciły za zakupy.

Połącz z koszykiem takie produkty , aby zakupy kosztowały 10 zł.

 

Środa ( 10.06)

Karty pracy część 4

Strony: 62-63

Przeczytaj wyrazy. Otocz czerwonymi pętlami nazwy zwierząt, fioletowymi pętlami nazwy roślin a wyrazy związane z pszczołami zaznacz ,,x”.

Narysuj ulubione posiłki dzieci.

 

 

Wtorek (09.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 60-61

Połącz te obrazki, których nazwy się rymują.

Pokoloruj owoc i jego nazwę takim samym kolorem.

 

 

Poniedziałek (08.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 58-59

Pokoloruj warzywa i owoce, które zbieramy w ogrodzie latem. Odszukaj różnice na obrazkach.

Zaznacz produkty, których użyły dzieci i rodzice do przygotowania zdrowych posiłków. Skreśl produkty, których nie powinniśmy spożywać.

 

 

Piątek ( 05. 06)

Karty pracy część 4

Strona : 57

Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem.

 

Czwartek ( 04.06.)

Karty pracy część 4

Strona : 56

Odkoduj informacje i wklej do tabeli odpowiednie rysunki ( rysunki znajdują się w środku książki).

 

Środa ( 03. 06.)

Karty pracy część 4

Strony: 54-55

Przeczytaj wyrazy związane ze sportem. Podkreśl wyrazy oznaczające przedmioty, których można użyć do zabaw ruchowych. Zaznacz przedmioty, które służą do przemieszczania się.

Przeczytaj jakie plany miały dzieci. Dopasuj dialogi do dzieci. Dokończ kolorować ilustrację.

 

Wtorek ( 02.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 52-53

Powiedz co robią dzieci. Przyklej właściwe podpisy z wyklejanki ( w środku książki). Czytaj sylaby z obu węży. Połącz sylaby i przeczytaj wyrazy.

Pokoloruj obrazki zgodnie ze wzorem , dopasuj podpisy.

 

Poniedziałek ( 01.06.)

Karty pracy część 4

Strony: 50-51

Rysuj po śladzie, zaznacz sprzęty sportowe, których lubisz używać.

Nazwij dyscypliny sportowe. W każdej pętli odszukaj dyscyplinę, która nie pasuje do pozostałych i skreśl ją. Pokoloruj według wzoru koła olimpijskie.

 

 

Duże i małe rodziny w akcji

PIĄTEK (29.05)

Strona: 86-87

Połącz każde zdjęcie z właściwym podpisem.

Przeczytaj podpis. Otocz pętlą literę „ń”. Wymyśl historyjkę o koniu. Pokoloruj rysunek i dorysuj elementy, które pojawiły się w twojej historyjce.

Połącz każde zdjęcie z właściwym podpisem.

Przeczytaj podpis. Otocz pętlami litery „ó”. Wymyśl historyjkę o wiewiórce. Pokoloruj rysunek i dorysuj elementy, które pojawiły się w twojej historyjce.

CZWARTEK (28.05)

Karty pracy cz.4

Strony: 48-49

Policz wszystkie dzieci na ilustracji. Ile jest dziewczynek, a ilu chłopców? Rozmieść dzieci w domach, wiedząc, że:

– w każdym domu mieszka po tyle samo dziewczynek,

– w domu nr 4 mieszka dwóch chłopców,

– w domu nr 3 mieszka o jednego chłopca mniej niż w domku nr 4,

– w domu nr 2 mieszkają pozostali chłopcy.

W którym domu nie mieszka żaden chłopiec?

Przed autokarem stało 10 osób. Dwie osoby to dzieci. Ile jest osób dorosłych? Zapisz obliczenie. Czwartej osobie od lewej dorysuj czapkę z daszkiem, siódmej – koszyk, a trzeciej od prawej – wędkę.

Ile osób dorosłych pływa w morzu? Ile dzieci jest w wodzie? Ile osób nie pływa? Czy więcej jest osób w wodzie, czy na plaży?

ŚRODA (27.05)

Karty pracy część 4

Strony: 46-47

Zaznacz pętlami te wyrazy, które ukazują twoje sposoby spędzania wolnego czasu z rodziną.

Posłuchaj wierszyka i zapamiętaj go, a następnie powtarzaj go tyle razy, ile razy rysujesz pośladzie dłoń i wszystkie palce.

Przeczytaj tekst o tym, jak Marta i Paweł spędzili sobotę. Ponumeruj obrazki zgodnie z kolejnością zdarzeń. Dorysuj brakujące elementy i pokoloruj obrazki.

WTOREK (26.05)

Karty pracy część 4

Strony: 44-45

Przeczytaj tekst o rodzinie Kowalskich. Otocz pętlami wszystkie imiona. Pokaż mamę, tatę, córkę i syna. Wklej ich imiona. Pokoloruj ubrania tak, aby dzieci miały ubrania w takich samych kolorach jak dorośli.

Nazwij obrazki i przeczytaj wyrazy. Podziel nazwy obrazków i wyrazy na sylaby. Połącz obrazki i wyrazy z sylabami, które w nich występują.

Odczytaj litery i napisz po śladzie.

PONIEDZIAŁEK (25.05)

Karty pracy część 4:

Strony: 42-43

Pokoloruj rodziny, które przyszły na piknik. Zaznacz „X” rodzinę, w której jest najwięcej dzieci. Otocz czerwonymi pętlami rodziny, w których jest jedna córka, a granatowymi pętlami te, w których jest tyle samo synów, co córek.

Rodzina Nowaków to: mama, tata, piątka dzieci i babcia. Posłuchaj, co w sobotę robiła każda osoba (tekst s. 96), i przyklej je we właściwych miejscach. Jak nazywają się wszystkie dzieci w rodzinie Nowaków? Kto jest najstarszy, a kto najmłodszy? Wymyśl, o co jeszcze możesz zapytać.

 

 

 

Mama jest najważniejsza

PIĄTEK (22.05)

Strona: 94 (cyfra 20)

Policz, ile jest różowych koralików. Pokoloruj 10 koralików na niebiesko. Policz, ile jest razem różowych i niebieskich koralików. Wklej właściwy zapis.

Rysuj po śladzie palce u rąk i stóp. Ile mamy palców u jednej ręki? Ile u drugiej? Ile palców jest u jednej stopy? Ile u drugiej? Ile palców ma każdy z nas?

CZWARTEK (21.05)

Karty pracy cz.4

Strony: 40-41

Narysuj w prawym górnym rogu słońce, na środku – duży kwadrat, w prawym dolnym rogu – kwiatek, a w lewym górnym rogu – chmurkę. Dokończ rysunek według własnego pomysłu.

Dorysuj w każdej pętli elementy, aby było ich razem tyle, ile wskazuje liczba.

Dorysuj drugą połowę obrazka według wzoru.

ŚRODA (20.05)

Karty pracy część 4

Strony:38-39

Mama dostała zaproszenie od córki na popołudnie w domku na drzewie. Rysuj po śladzie drzewo i szczeble drabiny. Przeczytaj wyrazy na szczeblach. Pokoloruj na zielono wyrazy oznaczające członków rodziny.

Posłuchaj wierszyka, zapamiętaj go, a następnie powtarzaj podczas rysowania rytmu z serduszek i róż.

Przeczytaj, co działo się u Kuby w domu, kiedy wrócił z przedszkola. Pokoloruj wybrany deser. Sprawdź, czy udało ci się dobrze zrozumieć tekst. Połącz właściwe osoby z pytaniami. A jak ty pomagasz w domu?

WTOREK (19.05)

Karty pracy część 4

Strony: 36-37

Nazwij obrazki. Powiedz, jaką głoskę słyszysz na początku każdej nazwy. Połącz obrazki z właściwymi literami.

Kacper puszcza bańki mydlane ze swoją mamą. Rysuj je pośladzie, a potem wklej sylaby do baniek Kacpra i mamy tak, żeby oboje mieli takie same. Czytaj sylaby Kacpra, a potem mamy – raz głośno, raz cicho; raz szybko, raz wolno.

Przeczytaj wypowiedzi. Dokończ i pokoloruj portret mamy zgodnie z przeczytanymi informacjami.

PONIEDZIAŁEK (18.05)

Karty pracy część 4:

Strony: 34-35

Uporządkuj historyjkę obrazkową, numerując obrazki. Opowiedz, co się wydarzyło. Powiedz, jak ty pomagasz mamie.

Pokoloruj bukiety zgodnie ze wzorem. Dopasuj bukiety do każdej mamy, wiedząc, że:

– mama Zosi dostała bukiet, w którym jest najwięcej żółto-pomarańczowych kwiatów,

– mama Antka dostała bukiet, w którym pojawił się każdy rodzaj kwiatów,

– mama Amelki otrzymała bukiet, w którym jest najwięcej dzwonków.

 

 

Zawody naszych rodziców

PIĄTEK (15.05)

Strona: 93 (cyfra 19)

Policz, ile jest niebieskich koralików. Pokoloruj dziewięć koralików na żółto. Policz, ile jest razem niebieskich i żółtych koralików. Wklej właściwy zapis.

Narysuj po śladzie i pokoloruj blok. Policz, ile jest okien zielonych, a ile pomarańczowych. Ile jest okien razem? Przelicz.

Strona: 85 litera „Ć”

Połącz każde zdjęcie z właściwym podpisem.

Przeczytaj opis. Otocz pętlą literę „ć”.

CZWARTEK (14.05)

Karty pracy cz.4

Strony: 32-33

Przyklej pod monetami ich rewersy. Co jest przedstawione na każdym rewersie?

Narysuj kółko przy portmonetce, w której jest najwięcej, a kwadrat przy tej, w której jest najmniej pieniędzy. Połącz portmonetki, w których jest tyle samo pieniędzy.

Jakimi monetami dzieci zapłaciły za zakupy? Połącz odpowiednie monety z zakupami. Nie musisz wykorzystać wszystkich monet.

Oszacuj, która bagietka jest najdłuższa – otocz ją czerwoną pętlą, a która najkrótsza – otocz ją zieloną pętlą. Ile kosztują dwie bagietki razem?

Oszacuj, który balon jest najdłuższy, a który najkrótszy. Otocz najdłuższy balon brązową pętlą, a najkrótszy – zieloną. Ile kosztują dwa balony razem?

ŚRODA (13.05)

Karty pracy część 4

Strony:30-31

Powiedz, czym zajmują się osoby przedstawione na ilustracjach. Wklej brakujące nazwy zawodów.

Posłuchaj wierszyka i zapamiętaj do, a następnie powtarzaj przy rysowaniu samolotów. Pokoloruj każdy samolot na inny kolor.

Przeczytaj zdania. Przedstawiciele jakich zawodów mogą tak o sobie powiedzieć? Połącz wypowiedzi z właściwymi osobami. Które zawody cię interesują? Pokoloruj dymki z wypowiedziami osób, które je wykonują.

WTOREK (12.05)

Karty pracy część 4

Strony: 28-29

Przyjrzyj się zdjęciom. Odszukaj w wyklejance podpisy i wklej pod właściwymi zdjęciami.

Narysuj po śladzie nitki właściwymi kolorami. Przyklej w pętlach nici różowej wszystkie sylaby, które mają na końcu „a” lub „e”, a w pętlach nici niebieskiej – te, które mają na końcu „i” lub „y”. Przeczytaj sylaby zaplątane w niebieską i różową nitkę. Z jakimi zawodami kojarzą ci się nici?

Dokończ rysowanie szlaczków. Napisz po śladzie litery. Wymyśl po jednej rzeczy, której nazwa rozpoczyna się daną literą.

PONIEDZIAŁEK (11.05)

Karty pracy część 4:

Strony: 26-27

Posłuchaj dzieci, które opowiadają o swoich rodzicach i wklej odpowiednie ilustracje obok każdego dziecka (tekst str. 96). Odpowiedz i narysuj na kartce, czym zajmują się twoi rodzice lub opiekunowie.

Przyjrzyj się sytuacjom pokazanym na zdjęciach, a następnie połącz je z osobami, do których można zwrócić się o pomoc. Opowiedz, na czym polega praca osób przedstawionych na zdjęciach.. Narysuj na  kartce z bloku, kim chcesz zostać w przyszłości.

 

 

 

PIĄTEK (08.05)

Wyprawka (teczka) karta 43. „Warzywny teatrzyk”

 

CZWARTEK (07.05)

Karty pracy cz.4

Strony: 24-25

Policz przedmioty i zapisz wyniki. Pokoloruj wg poleceń.

Dorysuj książki, aby było tyle ile wskazuje liczba. Pokoloruj książki wg poleceń.

Policz książki i oblicz zadanie.

Wykonaj zadanie tekstowe.

Dla chętnych strona: 92 cyfra 18.

 

ŚRODA (06.05)

Karty pracy część 4

Strony: 22-23

Rysuj zamek pośladzie. Wklej naklejki według poleceń. Przeczytaj wyrazy i ułóż z nich historyjkę. Wyrazy opisujące samopoczucie, otocz czerwoną pętlą.

Posłuchaj wierszyka, naucz się go i recytuj w trakcie rysowania krasnoludków i łódek.

Przeczytaj rozmowę Zuzi i Stasia – wklej odpowiednie osoby przy wypowiedziach.

Rozwiąż quiz, prawidłową odpowiedź otocz pętlą. Wymyśl co mogło wydarzyć się dalej.

 

WTOREK (05.05)

Karty pracy część 4

Strony: 20-21

Nazwij obrazki, jaką głoskę słyszysz na początku każdej nazwy – połącz z literami. Czytaj sylaby na ogrodzeniu.

Nazwij obrazki, jaką głoskę słyszysz na początku każdej nazwy – połącz z właściwymi literami.

Dla chętnych strona: 84 litera „Ź”

 

PONIEDZIAŁEK (04.05)

Karty pracy część 4:

Strony: 18-19

Pokoloruj, połącz bohaterów tych samych bajek, podaj tytuły bajek. Narysuj serduszko przy ulubionym bohaterze. Dorysuj bohatera jakiejś bajki w pustym miejscu.

Przyjrzyj się ilustracjom – o czym czytają dzieci. Przeczytaj samodzielnie tytuły i połącz z odpowiednimi dziećmi. Pustą chmurkę uzupełnij samodzielnie. Pokoloruj okładki książek według polecenia.

 

Czwartek (30.04)

Karty pracy część 4

Strony: 16-17 Policz mrówki. Otocz pętlami mrówki, które idą w prawo. Narysuj po śladzie i pokoloruj lupy. Policz i napisz, ile mrówek czarnych i brązowych widać przez każdą lupę.

Policz bierki na ilustracji i zapisz ich liczbę. Znajdź i połącz liniami takie same kształty.

 

Środa ( 29.04)

Karty pracy część 4

Strony: 14-15 Przeczytaj wyrazy. Pokoloruj pola z wyrazami, które przeczytałeś. Spróbuj ułożyć z nimi zdania lub wymyśl historyjkę.

Przeczytaj , jaką przygodę przeżył Janek i jak bawił się w detektywa.

 

Wtorek ( 28.04)

Karty pracy część 4

Strony: 12-13 Pokoloruj litery, które występują w Twoim imieniu. Rysuj po śladzie muszle ślimaków, czytaj sylaby.

Przeczytaj imiona dzieci. Połącz każde dziecko z obrazkami, których nazwy rozpoczynają się taką samą literą jak imię dziecka. Napisz litery po śladzie.

 

Poniedziałek (27.04)

Karty pracy część 4

Strony: 10-11 Popatrz na rysunki i opowiedz w jaki sposób dzieci spędzają wolny czas.

 

Piątek( 24. 04)

Karty pracy cz. 4

Strony: 8-9 Pokoloruj wg. kodu.

Dorysuj brakujące figury w każdym rzędzie i kolumnie układanki tak, aby się nie powtarzały. Zapisz ile jest figur. Narysuj w układance figury tak, żeby nie powtarzały się w żadnej kolumnie ani rzędzie.

Dorysuj tyle kół ile jest trójkątów.

 

Czwartek( 23.04)

Karty pracy cz. 4

Strony:6-7 Rysuj po śladzie. Przeczytaj wyrazy od najkrótszych do najdłuższych. Wklej wyrazy ( naklejki w środku książki).

Przeczytaj co lubią oglądać dzieci. Pokoloruj imiona dzieci. Przyklej właściwą ilustrację na ekranie tabletu każdego dziecka ( naklejki w środku książki).

 

Środa (22.04)

Karty pracy cz. 4

Strony:4-5 Naklej sylaby ( naklejki w środku książki), przeczytaj i połącz ze sobą te same sylaby.

Nazwij obrazki i podziel na sylaby. Każdy obrazek połącz z literą, którą rozpoczyna się jego nazwa.

 

Wtorek (21.04)

Kary pracy cz.4

Strona : 3 Powiedz w jaki sposób można korzystać z różnych mediów. Narysuj na kartce w jaki sposób Ty korzystasz z multimediów.

 

Poniedziałek (20.04)

Karty pracy cz.3

Strony:80-81 Posłuchaj komunikatów o pogodzie i połącz zegary z odpowiednimi symbolami pogody. Wyznacz trasę przejazdu straży pożarnej.

 

Piątek (17.04)

Karty pracy cz. 3

Strony: 78-79 Narysuj przedmioty, wymyśl co może powstać z każdej kropli deszczu i dokończ ilustracje według swojego pomysłu.

 

Czwartek (16.04)

Karty pracy cz.3

Strony : 76-77 Przeczytaj komunikaty na temat pogody, uzupełnij rysunki postaci i połącz z odpowiednimi komunikatami, rozwiąż rebusy . Rozwiązania rebusów trzeba narysować lub wkleić ( naklejki w środku książki).

 

Środa (15.04)

Karty pracy cz. 3

Strony : 73 Dorysuj odpowiednią liczbę oczek na kostkach oraz narysuj po śladzie trasę wycieczki .

74-75 Dopasuj naklejki do odpowiedniej pory roku ( naklejki w środku książki).

 

Czwartek (09.04)

Karty pracy cz.3

Strona 72 Połącz obrazki z właściwymi obliczeniami, oblicz i zapisz wyniki.

 

Środa (08.04)

Karty pracy cz. 3

Strona 70-71 Przeczytaj tekst, pokoloruj obrazki. Pokoloruj pola w tabeli.

 

Wtorek ( 07.04)

Karty pracy cz.3

Strony:68-69 Litera ,,h” ,,H” Podziel wyrazy na sylaby. Zaznacz miejsce głoski ,,h”. Pisz po śladzie.

 

Poniedziałek (06.04)

Karty pracy cz. 3

Strony: 66-67 Ponumeruj pojazdy.

PRZYJŚCIE WIOSNY
J. Brzechwa

Naplotkowała sosna,
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
– przyjedzie pewnie furą…
jeż się najeżył srodze:
– raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął:
Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
Skąd znowu-
Rzekła sroka –
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju
Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!
A ja wam tu dowiodę,
Że właśnie samochodem.
Nieprawda, bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Ze płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią:
Witaj wiosno!

PIĄTEK (03.04)

Karty pracy cz.3:

Strony: 64-65 Kodowanie – narysuj trasę. Uzupełnij brakujące liczby. Zapisz ile? – odejmowanie.

 

CZWARTEK (02.04)

Karty pracy cz.3:

Strony: 62-63 Przeczytaj rozmowę Julki z tatą. Posegreguj i połącz.

 

ŚRODA (01.04)

Karty pracy część 3:

Strony: 60-61 Litera: „j”, „J”. Podziel wyrazy na sylaby. Pokoloruj drogę Julki do parku. Pisz po śladzie.

WTOREK (31.03)

Karty pracy część 3:

Strony: 58-59 Historyjka obrazkowa. Narysuj odpowiednie symbole.

 

PONIEDZIAŁEK (30.03)

Karty pracy część 3:

strony: 56-57 Promy kosmiczne. Statek kosmiczny z figur geometrycznych. Rysuj po śladzie i policz.

PIĄTEK (27.03)

Karty pracy cz.3:

  • strona 54 Przeczytaj.
  • strona 55 Rysuj zgodnie ze wzorem. Pokoloruj, aby układ kolorów się nie powtórzył.

CZWARTEK (26.03)

Karty pracy cz.3:

  • strony 52-53 Litera f, F

ŚRODA (25.03)

Karty pracy część 3:

  • strona 48 Droga turysty do osady.
  • strona 49 Ile zabawek?
  • strony 50-51 Przyklej brakujące elementy (naklejki w środku książki).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *